Ekonomia darów, czyli kultura prezentów
Ciekawym pojęciem jest ekonomia darów. Ekonomia darów, czyli kultura prezentów Częściej możemy się jednak spotkać z terminologią „kultura darów” lub „kultura prezentów”. Ekonomia darów jest właśnie rodzajem kultury, która posiada swoich uczestników, którzy biorą w niej udział poprzez wzajemne przekazywanie dóbr. Tym samym dochodzi do kształtowania dobrobytu danej społeczności, a przynajmniej takiego wizerunku.
Początkowo kultura darów wiązała się jedynie z dziedziną nauk jaką jest antropologia. Ekonomia darów, czyli kultura prezentów Dopiero z upływem czasu zaczęli przyglądać się jej także ekonomiści, co przyczyniło się do zrodzenia się pojęcia „ekonomia darów”. Należy przyznać, iż w tradycja kultury darów jest niesłychanie długa i wiąże się z wielowiekową tradycją. Jej początków można doszukiwać się w działaniach starych, amerykańskich plemion, w których osoby wyżej postawione obdarowywały osoby o niższym statusie materialnym dobrami, których już nie potrzebowali. Kultura darów na przestrzeni dziejów jednak ewaluowała i z czasem nie była tylko przekazywaniem dóbr od osób bogatych do biednych. Ekonomia darów, czyli kultura prezentów Granice te wyraźnie się zatarły.