Jesteś tutaj: podatkiksiegowosc.pl > Ekonomia > Ekonomia pozytywna

Content marketing – reklama inaczej

Specjaliści od PR-u i reklam nieustannie pracują nad nowymi sposobami zwrócenia uwagi potencjalnych odbiorców prezentowanych produktów i usług. Cel jest prosty, zwiększyć sprzedaż poprzez wzbudzanie zainteresowania. Współczesny rynek jest zatem przesycony reklamami przeróżnej treści dostarczanych w mniej lub bardziej pomysłowy sposób, które częściej uznawane są za męczące, niż rozbudzające chęć nabycia określonego towaru.            

Alternatywnym, a zarazem innowacyjnym i znacznie tańszym rozwiązaniem jest tzw. content marketing. W przeciwieństwie do reklamy, content marketing ma na celu wzbudzić zaufanie i sympatię klientów, którzy utożsamiając firmę z pozytywnym przekazem, chętniej będą wybierać jej usługi lub towary.

Jak już wiadomo, content marketing pośrednio służy zwiększaniu sprzedaży poprzez tworzenie pozytywnego wizerunku samej firmy. W tym celu zwykle stosuje się publikacje artykułów bezpośrednio dotyczących branży, raporty i badania, czy też tworzy się kompleksowe bazy wiedzy. Sposób dostarczania tego typu treści do odbiorców może być różny, jednak najbardziej efektywnymi są publikacje na blogach, serwisach społecznościowych, czy wręcz tworzenie całych portali skupiających się na określonej tematyce.

Zdaniem wielu specjalistów w zakresie zarządzania, content marketing to doskonała forma budowania pozytywnego wizerunku firmy. Publikacja rzeczowych raportów czy artykułów nie tylko pozwala zaistnieć firmie na rynku, ale i sprawia, że jest ona odbierana jako przedsiębiorstwo zatrudniające doskonałych ekspertów w swej branży. Jak dowodzą przeprowadzane badania, klienci znacznie chętniej czytają artykuły poświęcone interesującej ich tematyce, a co za tym idzie, łatwiej jest dotrzeć do grupy targetowej. Dodatkową zaletą content marketingu jest znacznie niższy koszt zastosowania niż w przypadku tradycyjnych form reklamowych.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.