Bony pracownicze, a rozliczenia podatkowe
W wielu firmach w okresie świątecznym pracownicy otrzymują dodatkowe paczki, bony lub premie świąteczne. Bony pracownicze, a rozliczenia podatkowe To miły gest ze strony pracodawcy, jaki często staje się przyczyną problemów w rozliczeniach z fiskusem. Kiedy więc można „świąteczny prezent” dla pracownika potraktować jako koszt uzyskania przychodu, a kiedy nie można odliczyć go od podatku?
O tym, czy dodatek świąteczny będzie można potraktować jako koszt uzyskania przychodu czy też nie, zależy sposób w jaki zostanie on sfinansowany. W przypadku, gdy paczki świąteczne lub bony towarowe przekazywane pracownikom zostały zakupione ze środków obrotowych, wówczas pracodawca posiada możliwość uwzględnienia ich wartości przy wyliczaniu podatku dochodowego. Bony pracownicze, a rozliczenia podatkowe Należy jednak pamiętać, że tego typu bonusy muszą być jednakowej wartości dla wszystkich pracowników, niezależnie od ich sytuacji życiowej. W przeciwnym razie będzie on potraktowany jako element działalności socjalnej, która nie może być kosztem podatkowym.
W sytuacji, gdy paczki, bony lub dodatkowe świadczenia pieniężne finansowane są ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, nie można ich potraktować jako kosztów uzyskania przychodów. Bony pracownicze, a rozliczenia podatkowe Co więcej, wszelkiego rodzaju dodatki, ulgi, czy też paczki finansowane z ZFŚS muszą być przyznawane zgodnie z sytuacją życiową i materialną pracowników, a co za tym idzie, nie mogą być jednakowe dla wszystkich pracowników.