Biznes małych firm zagrożony?
Od kilku lat przez media przetacza się wiele dyskusji na temat tego, czy biznes małych firm jest zagrożony. Biznes małych firm zagrożony? Zagrożenie to ma płynąć oczywiście ze strony wielkich firm, koncernów, korporacji, czy sieci sklepów. Jak niewielkie przedsiębiorstwo ma wygrać batalię z prawdziwym molochem? Czy to w ogóle możliwe? Tak, jeśli właściciel małego biznesu dobrze określi swoje miejsce na rynku i umiejętnie wykorzysta swoje atuty.
Przede wszystkim Polacy mają skłonność do tego, aby bardziej ufać małym i średnim firmom. Wychodzimy z założenia, że są to rodzinne biznesy, w których stawia się na rzetelność i skrupulatność podczas wykonywania każdej pracy. Ponadto mała firma kojarzona jest z perfekcjonizmem i pełnym zaangażowaniem. Biznes małych firm zagrożony? Inne jest też podejście do klienta – traktuje się go bardziej indywidualnie i jednostkowo, myśli się o jego potrzebach. Konsument czuje się zatem w pełni objęty opieką przez małą firmę.
Zanim założymy jednak małe przedsiębiorstwo powinniśmy pomyśleć o jego lokalizacji. Mały sklep bardziej sprawdzi się na wsi, aniżeli w dużym mieście po sąsiedzku z marketem. Ważny jest też kontakt z klientem. Wielu małych przedsiębiorców rezygnuje z kosztów reklamy, zakładając, że o firmie klient dowie się z poczty pantoflowej. Biznes małych firm zagrożony? To złudne nadzieje, warto choć niewielkie pieniądze przeznaczyć na koszty reklamy.